Επιλογές χρήστη



Powered By Saaraan

Διαφημίσεις

Για να διαφημιστείτε και εσείς μαζί μας, χρησιποιήστε την φόρμα επικοινωνίας.
Οσίου Σεραφείμ


Μονή Οσίου Σεραφείμ

Η Μονή Οσίου Σεραφείμ Δομβούς Βρίσκεται στον Νομό Βοιωτίας
Είναι χτισμένη στις Νότιες πλαγιές του Ελικώνα σε υψόμετρο 600 μέτρων με θέα τον Κορινθιακό κόλπο.

Βρίσκεται κοντά στην Παραλία της Ζάλτσας ,και τον αρχαιολογικό χώρο της Αρχαίας Βούλιδας.
Επίσης κοντά στο Μοναστήρι του οσίου Σεραφείμ βρίσκεται και ο βράχος με το μοναστήρι των Αγίων Θεοδώρων στην κορυφή του.
Η περιοχή που είναι χτισμένο το Μοναστήρι ανήκει Διοικητικά στην τέως Κοινότητα Αγίας Άννας και στον σημερινό Καλλικρατικό Δήμο Λιβαδειάς

Η πρόσβαση στην μονή γίνεται μόνο από χωμάτινους αυτοκινητόδρομους που είναι ανοιγμένοι περίπου στις διαδρομές που υπήρχαν τα παλιά μονοπάτια που χρησιμοποιούσαν οι κάτοικοι των χωριών του Ελικώνα αλλά και γενικότερα της Βοιωτίας για να επισκεφτούν το Μοναστήρι.

υπάρχουν τρεις εναλλακτικές διαδρομές που ξεκινούν από τα χωριά,
Αγία Άννα από Αρβανίτσα ,Σταυρό ,Μπαμπλούκι
Χώστια.

Κυριάκι από Παναγία Καλαμιώτισα.

Για κάποιον που θα επιλέξει αυτή την διαδρομή από Αγία Άννα , Αρβανίτσα , Σταυρό , Μπαμπλούκι θα πρέπει να γνωρίζει ότι μετά την Αρβανίτσα ο χωματόδρομος δεν χρησιμοποιείται για συγκοινωνία ,αλλά μόνον για τοπικές ανάγκες των κατοίκων της περιοχής και με τις βροχές και τα χιόνια του χειμώνα καταστρέφεται, επιδιορθώνεται το καλοκαίρι, αλλά αυτή η διαδρομή έχει τις δυσκολίες της και θέλει προσοχή.
Γι’ αυτό όσοι θέλουνε να πάνε από Αγία Άννα στο Μοναστήρι ακολουθούν την διαδρομή Θίσβη, Χώστια και από εκεί τον χωματόδρομο για Όσιο Σεραφείμ.
Στους χάρτες θα δείτε και τις Διαδρομές/Μονοπάτια που ακολουθούσαν οι κάτοικοι της περιοχής πριν ανοίξουν οι αυτοκινητόδρομοι
Ειδικά από το χωριό Αγία Άννα υπήρχαν δυο διαδρομές για το Μοναστήρι που ήταν οι ίδιες που χρησιμοποιούσαν για να πάνε στα χειμαδιά οι κτηνοτρόφοι για τις χειμερινές βοσκές.
Η Πρώτη διαδρομή από Αγία Άννα ,Αρβανίτσα, Σταυρό, Μπαπλούκι, Μοναστήρι
Η Δεύτερη από Αγία Άννα ,Κάβουρα, Χώστια, χειμαδιά , Φύκεζα, Μοναστήρι

Κείμενο: koukoura.gr

Το Μοναστήρι
Η Μονή χτίστηκε από τον Όσιο Σεραφείμ το 1598 μετά από υπόδειξη της Παναγίας. Και είναι αφιερωμένος στην Μεταμόρφωση του Σωτήρος
Το Καθολικό αναφέρεται στη Δεσποτική εορτή της Μεταμορφώσεως του Σωτήρος και σαν κτίσμα δεν παρουσιάζει ιδιαίτερο αρχιτεκτονικό ενδιαφέρον. Εσωτερικά είναι ιστορημένο με τοιχογραφίες ανωνύμων λαϊκών ζωγράφων της Τουρκοκρατίας.


Οι άτεχνες τοιχογραφίες αντισταθμίζονται από το περίτεχνο ξυλόγλυπτο τέμπλο με τις εξαίρετες φορητές εικόνες όπως η Παναγία ως ,,Κυρία των Αγγέλων,, έργο του Ησαΐα του Αθωνίτη της Κρητικής σχολής, η αυστηρή μορφή του Προφήτη Ηλία,
η Αποκαθήλωση, το τριπρόσωπο Βίκτωρ, Μηνάς και Βικέντιος κ.α.
Το Ιερότερο και πολυτιμότερο κειμήλιο της Μονής είναι η αργυρόδετη
,,πάντιμος κάρα,, του οσίου, πηγή Ιάσεων και ποικίλων θαυμάτων για τους πιστούς. Κατά την Επανάσταση του 1821 και η Μονή του Οσίου Σεραφείμ συμμετείχε στον αγώνα με πολλούς τρόπους, γι’ αυτό και λεηλατήθηκε άγρια από τον Ομέρ Βρυώνη και τον Κιοσέ Μεχμέτ. Μετά την απελευθέρωση χιλιάδες στρέμματα της μονής μοιράστηκαν στους ακτήμονες της περιοχής.

Εορτάζει στις 6 Μαΐου


Από το :
ΗΜΕΡΟΛΟΓΙΟ 2013
Της Μητρόπολης Θ&Λ

Ο Βίος του Οσίου Σεραφείμ

Ο Όσιος Σεραφείμ Γεννήθηκε στο χωριό Ζέλι Λοκρίδας. Το όνομα του ήταν Σωτήριος. Σε ηλικία 7 ετών οι γονείς του ανέθεσαν στον Ιερέα του χωριού να του μάθη γράμματα.


, Όταν δε ο Άγιος έφθασεν εις ηλικίαν 7 ετών οι γονείς του παρέδωκαν τούτον πιθανώς εις τον Εφημέριον του χωρίου, ίνα εκμάθη τα ιερά γράμματα. ,,

Όσο προχωρούσε η ηλικία τόσο περισσότερο μεγάλωνε η αγάπη του
για τα Ιερά γράμματα,
Όταν ενηλικιώθηκε ο Σωτήριος αποφάσισε ότι ήθελε να εγκαταλείψει Γονείς, συγγενείς και φίλους να ακολουθήσει τον Μοναχικό Βίον και να αφοσιωθεί στον Θεό.
Το ανακοίνωσε στους γονείς του οι οποίοι όμως προσπάθησαν να τον κρατήσουν κοντά τους.
Αποχαιρετώντας τους γονείς του επήγε στο Μοναστήρι του Προφήτη Ηλία, μια ώρα δρόμο από το χωριό του στο Βουνό με το όνομα ,Κάρκαρα,
Εκεί κοντά έκτισε μικρό Ναό, στο όνομα του Σωτήρος , και σπιτάκι μέσα σε μία σπηλιά, όπου ερείπια της σώζονται μέχρι σήμερα ( Έκδοση βιβλίου το 1968).
Που οι κάτοικοι της περιοχής ονομάζουν Ασκητήριο του Αγίου Σεραφείμ.
Εκεί κοντά υπάρχει και ο Ναός της Υπεραγίας Θεοτόκου που κατά την παράδοση είχαν χτίσει οι κάτοικοι της Ελάτειας σε εποχή Λοιμικής νόσου στην περιοχή.


Λόγω των πολλών επισκέψεων από συγγενείς και φίλους έφυγε και πήγε στο Μοναστήρι των Αγίων Αναργύρων κοντά στην Αταλάντη.
Αλλά και εκεί δεν έμεινε πολύ καιρό γατί συνέχεια είχε επισκέπτες που δεν του επέτρεπαν να αφοσιωθεί αποκλειστικά στην προσευχή και μετά από 6 μήνες παραμονής αποφάσισε να πάει στο Όρος Σαγματά όπου υπήρχε το Μοναστήρι της Μεταμόρφωσης του Σωτήρος.
Πολύ σύντομα ξεχώρισε από όλους τους άλλους Ασκητές στην αρετή και στην άσκηση. Βλέποντας ο Ηγούμενος τις αρετές του και τα Πνευματικά του προσόντα τον χειροτόνησε Διάκο θέση που ο ίδιος δέχτηκε με μεγάλη δυσκολία.


Δέκα χρόνια έμεινε ο Όσιος Σεραφείμ στο Μοναστήρι του Σαγματά,η φήμη του άρχισε να ξαπλώνεται ,καθώς και οι επισκέψεις των απλών ανθρώπων γι’ αυτό αποφάσισε να φύγει και από εκεί.
Ζήτησε άδεια από τον Ηγούμενο, χαιρέτησε τον συνασκητή του Άγον Κλήμεντο και έφυγε από το μοναστήρι, βαδίζοντας σε πολλά όρη βρέθηκε στον Ελικώνα.
Στην περιοχή της Ζάλτσας μια ώρα δρόμο από την Αρχαία Βούλιδα, σε μια τοποθεσία με την ονομασία Δομπός. Εκεί αποφάσισε να μείνει. Έτσι επάνω σε έναν Λόφο έκτισε μικρό Ναό επ’ονόματι του Σωτήρος.
Έκτισε επίσης και αρκετά κελιά μαζί με λιγοστούς ακόμα ασκητές.
Δέκα χρόνια παρέμεινε εκεί: ,, ασκών τα έργα της αρετής και διδάσκων τους μαθητάς του τα σωτήρια της μοναδικής πολιτείας διδάγματα,,
Κοντά στο Ασκητήριο ένα τέταρτο της ώρας Βορειοανατολικώς, στην θέση που βρίσκεται σήμερα το Μοναστήρι υπήρχαν λίγες οικογένειες ανθρώπων που ήταν σκληροί και άγριοι και τρόπος του βίου τους ήταν ληστρικός και επίφοβος για τους γείτονες κατοίκους.
Αυτούς πλησίασε ο Άγιος και με το διάλογο κατάφερε να τους πείσει να παρατήσουν τα όπλα και να πιάσουν την αξίνα και το άροτρο, να παρατήσουν τις ληστείες και να ασχοληθούν με την καλλιέργεια της γης, και να βγάζουν πλέον το ψωμί τους με έντιμο τρόπο.
Η φήμη του είχε εξαπλωθεί στην περιοχή οι επισκέψεις και η συμπάθεια του κόσμου
,,ετάρατον ώς ήτο φυσικόν,την πνευματικήν αυτού γαλήνην και ως έκ τούτου ημποδίζετο από τού να αναπέμπη τάς αδιαλείπτους αυρού προσευχάς ,,
Αυτός ήταν ο λόγος που για μεγάλο διάστημα αποτραβήχτηκε από τον Ναό

,, και μετέβη βορειοδυτικώς του Ελικώνος,είς δύο ώρας μακράν από του Μονυδρίου απέχουσαν κορυφήν,την καλουνένην νύν Κελλί του Αγίου,όπως εύρη έν αυτή την ποθουμένην πνευματικήν αυτού ανάπαυσιν,,

Παραμένοντας στην απομονωμένη αυτή κορυφή
,, ήκουσε παρά του Δεσπότου ημών Ιησού Χριστού φωνήν,, που τον καλούσε να να αφήσει αυτήν την κορυφή και να κατεβή στα πεδινά, και εκεί να χτίσει Μοναστήρι .Πράγματι ακούγωντας την φωνήν του Κυρίου κατέβηκε από την κορυφή μάζεψε τους λίγους μαθητές που είχε αφήσει πριν φύγει για την κορυφή και άρχισε να χτίζει Μοναστήρι, το οποίο όμως ήταν σε θέση ακατάλληλη για τους μεταγενέστερους Μοναχούς λόγω της φυσικής αγριότητας του τόπου και της ανηλίου θέσεως αυτού,,

Ενώ λοιπόν ο Άγιος προσπαθούσε με όλες του τις δυνάμεις για την αποπεράτωση του έργου
,, ενεμφανίσθη είς αυτόν ή Υπεραγία Θεοτόκος και διέταξεν αυτόν να εγκαταλείψη την περαιτέρω οικοδόμησιν του Μοναστηρίου τούτου ως όντος ακαταλλήλου δια τους μεταγενεστέρους και να κτίση έτερον είς θέσιν όπου ευρίσκετο το χωρίον Δομπός ,,
Υπακούοντας ο Άγιος κατέβηκε στους κατοίκους του χωριού Δομπός ,και αφού τους ανακοίνωσε τον σκοπό του τους έπεισε
,, να αφήσωσι τάς καλύβας των και τον τόπον αυτών και να εγκατασταθώσιν αλλαχού,αφού λάβωσι το αντίτιμον της ιδιοκτησίας των,,


Μετά την αγορά του τόπου από τους Δομποϊτες ο Άγιος πήγε στην Κωνσταντινούπολη πήρε άδεια από τον Πατριάρχη, η οποία σώζεται μέχρι σήμερα.


,, ήρχισε να ανεγίρη Ναόν σταυροπηγιακόν επ΄ονόματι του Σωτήρος ημών Ιησού Χριστού ως και Μοναστήριον,καθώς τον διέταξεν η Υπεραγία Θεοτόκος ,,.
Διάφορα προβλήματα παρουσιάστηκαν κατά την διάρκεια του χτισίματος ,όπως η παρουσία τριών Τούρκων απεσταλμένων του Διοικητού της Λιβαδειάς μετά από καταγγελία των Δομποϊτών η οποίοι μετάνιωσαν και κατήγγειλαν ότι
,,απεξένωσεν αυτούς από της ιδιοκτησίας των αντί ευτελεστάτης χρηματικής αποζημιώσεως ,, .
Εντολή να οδηγηθεί δεμένος στην Λιβαδειά για να τιμωρηθεί.
Στην διαδρομή όμως για την Λιβαδειά και στην θέση Μπαμπλούκι οι στρατιώτες δίψασαν και άρχισαν να χτυπούν τον Άγιο ότι αυτός έφταιγε για ότι τραβάνε.
Ήταν τόσο σκληρά τα χτυπήματα
,, ώστε έμεινεν ημιθανής,εσχίσθη δε η κεφαλή αυτού κατά μέγα μέρος ,καθώς το σημείον τούτο φαίνεται και σήμερον επί της Αγίας αυτού κάρας.,,
Όμως ο Άγιος αν και καταβεβλημένος ζήτησε την άδεια να προσευχηθεί για να
ανακουφίσει την δίψα τους. Μετά την προσευχή αφού χτύπησε με το ραβδί του πάνω στον βράχο ,, ανάβλυσε ύδωρ ,, από πηγή που υπάρχει ακόμα μέχρι σήμερα. Αφού ήπιαν νερό οι στρατιώτες και συνεχίζοντας τον δρόμο για Λιβαδειά κάποια στιγμή είδαν να πετάνε άγρια περιστέρια και προσπάθησαν πυροβολώντας τα να τα σκοτώσουν για να φάνε, όμως δεν κατάφεραν να τα πετύχουν. Τότε ο Άγιος τους είπε να σταματήσουν, και αφού προσευχήθηκε ήρθαν τρία αγριοπερίστερα στα χέρια του και έδωσε από ένα σε κάθε Τούρκο στρατιώτη. Βλέποντας αυτό οι στρατιώτες τρόμαξαν και τον άφησαν ελεύθερο να φύγει.
Γύρισε στο Μοναστήρι και σύντομο χρονικό διάστημα το έργο τελείωσε. Πολλοί άνδρες ήρθαν από πολλά μέρη και εκτός από το πνευματικό τους έργο ασχολήθηκαν και με την γη ώστε το άγονο και άνυδρο μέρος να μεταμορφωθεί σε ένα εύφορο μέρος .Πέρασαν τρία χρόνια από τότε που τελείωσε το έργο και ο οικιστής του έμελε να εγκαταλείψει ντον κόσμο τούτο. Προαισθανόμενος αυτό κάλεσε κοντά του τους μαθητές του και τους είπε

,, Τέκνα μου αγαπητά ό χρόνος της επιγείου ζωής μου επερατώθη. Τον αγώνα τον οποίον μοι’ ανέθηκεν ο Κύριος ηγωνίσθην όσον ηδυνάμην.Λοιπόν απομένει Είς εμέ άπαξ να αποθάνω .Μήν λυπείσθαι τέκνα μου αγαπητά,διότι εγώ αφ’ ύμών απέρχομαι,αλλά χαίρετε και αγάλλεσθε,διότι επερατώσαμεν το έργον ,το οπίον θέλει μένει επί της γής,είς δόξαν του ονόματος του Υψίστου Θεού.Μήν λησμονήσετε τέκνα μου αγαπητά τά διδάγματα εκείνα τα οποία παρ’εμού του ασθενούς εδιδάχθητε και μη εγκαταλείπετε ποτέ τον πνευματικόν της ασκήσεως αγώνα διότι δι’ αυτού και μόνου διαπλέων ό άνθρωπος το πολυκύμαντον πέλαγος του παρόντος βίου,δύναται ως διά σχεδίας τινός να φθάση είς τον ποθητόν ουράνιον λιμένα της αιωνίου ζωής,,,,Αφού είπε τους λόγους τούτους ό Όσιος Σεραφείμ ανέπεμψε την τελευταίαν αυτού προσευχήν και ούτω προσευχόμενος απήλθε προς τον Θεόν και Πλάστην ,,

Μοναχός εντεταλμένος από την αδελφότητα του Μοναστηριού φύλαγε για δυο ολόκληρα χρόνια τον χώρο ταφής για τον φόβο της ιεροσυλίας. Αφού πέρασαν δυο χρόνια και έγινε η ανακομιδή των λειψάνων μεταφέρθηκαν από τους μοναχούς μέσα στον Ναό. Ο Όσιος Σεραφείμ εκοιμήθη την 6ην Μαΐου του έτους 1602 ημέρα της Μεσοπεντηκοστής και ώρα έκτη Μεσημβρινή στα 75 του χρόνια.

ΠΗΓΗ: Από το Βιβλίο
Βίος και Πολιτεία του Οσίου Σεραφείμ



 

Μονή Αγ Θεοδώρων

 

Κοντά στο Μοναστήρι του Οσίου Σεραφείμ, στην Αρχαία Βούλιδα και στην Παραλία της Ζάλτσας, στέκεται επί αιώνες ο απότομος βράχος των Αγίων Θεοδώρων .Στα Βυζαντινά χρόνια, και ειδικότερα τον 10ο αιώνα μ.χ. όταν στην περιοχή ακμάζει ο Μοναχισμός.
Κατά την Επανάσταση του 1821 ο χώρος θα αποτελέσει λημέρι των Οπλαρχηγών της περιοχής. Από το 1830 και μετά ο βράχος ερημώνεται με τον μικρό ναό των Αγίων Θεοδώρων.
Το 1994 άρχισαν οι εργασίες αναστήλωσης από τον νύν Αρχιεπίσκοπο κ.κ. Ιερώνυμο.


Σήμερα λειτουργεί στην κορυφή του βράχου ένα μοναστηριακό συγκρότημα προς τιμήν των Αγίων Θεοδώρων.
Υπεύθυνος είναι ο Μοναχός Ισαάκ
Το μοναστήρι Εορτάζει το Α’ Σάββατο της Μεγάλης Τεσσαρακοστής.
Φτάνουμε στο μοναστήρι από την ίδια διαδρομή με το μοναστήρι του Όσιου Σεραφείμ , την Παραλία της Ζάλτσας και τον αρχαιολογικό χώρο της Αρχαίας Βούλιδας

 

Εορτάζει το Α’ Σάββατο της Μεγάλης Τεσσαρακοστής


 

 
Αξιολόγηση Χρήστη: / 0
ΧείριστοΆριστο 

Καιρός

Ημερομηνία/Ώρα

Δευτέρα, 18 Ιουνίου 2018

koukoura.gr

agiaanna.gr

koukoura.gr

agiaanna.gr

koukoura.gr

agiaanna.gr

koukoura.gr

agiaanna.gr

koukoura.gr

agiaanna.gr

koukoura.gr

agiaanna.gr

koukoura.gr

agiaanna.gr

koukoura.gr

agiaanna.gr

koukoura.gr

agiaanna.gr

koukoura.gr

agiaanna.gr

koukoura.gr

agiaanna.gr

koukoura.gr

agiaanna.gr

koukoura.gr

agiaanna.gr

koukoura.gr

agiaanna.gr

koukoura.gr

agiaanna.gr

koukoura.gr

agiaanna.gr

Η μουσική της εβδομάδας

Εορτολόγιο



Τυχαία εικόνα

0009.jpg

Στατιστικά στοιχεία

88988
ΣήμεραΣήμερα27
ΕχθέςΕχθές22
Τρέχουσα εβδομάδαΤρέχουσα εβδομάδα27
Τρέχων μήναςΤρέχων μήνας436
ΣύνολοΣύνολο88988
Συνδεδεμένοι χρήστες: 0
Επισκέπτες: 11